Mange har bemærket, at der flere dage i maj har været en del fremmede spillere på banen, i hvert fald i formiddagstimerne. Det kan være greenfee gæster fra andre klubber. Det kan være Pay & Play gæster. Men det kan også være deltagere i Danmarks største holdturnering – Regionsgolf. I år har Hedens Golfklub 2 hold tilmeldt Regionsgolf. Du kan også være med i 2027.
Vi har lavet en ny side under menupunktet “Medlemmer” om regionsgolf. Her kan du læse om, hvordan man tilmelder sig.

Hvordan foregår det
Regionsgolf spilles typisk mellem 4 klubber beliggende indenfor en rimelig køreafstand. Hver klub møder man på både ude- og hjemmebane, og har man hjemmebane, er man samtidig vært for en frokost/middag efter spil.
Hvert hold har en holdkaptajn, og det er holdkaptajnerne, som på baggrund af de enkelte spillers handicap beslutter, hvem der skal spille mod hvem.
Holdene står selv for transport til matcherne. Normalt planlægges afgang så tidlig, at der er tid til at hilse ordentligt på og finde sig til rette i den fremmede klub. Der er også mange som gerne vil varme op på Driving Range.
På det aftalte tidspunkt slå man ud i den rækkefølge som holdkaptajnerne sammen beslutter. Alt foregår i en kammeratlig atmosfære, selv om der ikke er tvivl om, at der konkurreres og spændingen er høj.
Efter 18 huller samles holdene til et veldækket bord, hvorom dagens dyst diskuteres. Der både grines og grædes over de sædvanligvis mange bemærkelsesværdige situationer fra runden. Yderligere er der tradition for både taler og kampråb, og hver vinder giver øl til sin modstander.
Så har du lyst til både konkurrence og hygge på fremmede baner og at være vært for det samme på egen bane, så skulle du overveje, at deltage i Regionsgolf.
Tilmeld dig her: Regionsgolf i Hedens Golfklub



























